Kanal 24 er Radio Norge

Klokken 12.00 mandag skiftet Kanal 24 navn til Radio Norge. Ny profil og nytt sendeskjema er også på plass.

Betydelige forandringer er nå gjort for å gjøre det som frem til nå har vært Kanal 24 til en mer attraktiv radiokanal blant lytterne og annonsører. Radio Norge har i utgangspunktet en markedsandel på tre til fire prosent, og er atskillig mindre enn konkurrenten P4. I dag endres navn, profil og sendeskjema for å gjøre kanalen mer attraktiv blant lytterne og annonsørene, melder Kampanje.

Med det nye navnet vil SBS Radio legge seg tett opp til navnet til TV-kanalen i samme konsern, TVNorge.

Radioselskapet, som i desember 2007 ble solgt av TV 2 til SBS Radio Norge etter fire års drift, har gjennomgått en totalrenovering. De siste ukene har Kanal 24 gjennomført kampanjen «Norge bestemmer». 5.500 personer har vært innom kanalens nettside for å si sin mening om hva slags radio Kanal 24 skal lage.