Wærnes vant igjen
AD Jens-Petter Wærnes vant pris for Scholz & Friends' løsning for navigasjonssystemet Falk.
Tysklands eldste reklamekonkurranse «Internationaler Wettbewerb Die Anzeige CommClubs Bayern E.V.» kåret tirsdag kveld årets beste Tyske printkampanjer. Kampanjen for Falk navigasjonssystemer, signert Scholz & Friends, mottok bronse.
Det betyr nok en stjerne i boka til norsk eksil-AD i Tyskland, Jens Petter Wærnes.
Den tyskkyndige delen av våre lesere kan lese mer om kåringen her.
Kampanjen vant også Nominasjon i årets Art Directors Club Europe. Wærnes har for øvrig vunnet en rekke internasjonale priser i året som har gått, blant annet i Cannes, Clio og New York Festivals. Hans mestvinnende jobb er laget for utendørsløsningen for puslespillprodusenten Ravensburger.
Byrå: Scholz & Friends Berlin
Kunde: Falk Marco Polo Interactive GmbH
AD-team: Jens-Petter Wærnes og Erik Dagnell
Tekst: Jens-Petter Wærnes
Foto: Nico Hesselmann