Wærnes vant igjen

AD Jens-Petter Wærnes vant pris for Scholz & Friends' løsning for navigasjonssystemet Falk.

12027 c30e6 original
12028 af090 original
12029 91e89 original
12030 119b6 original

Tysklands eldste reklamekonkurranse «Internationaler Wettbewerb Die Anzeige CommClubs Bayern E.V.» kåret tirsdag kveld årets beste Tyske printkampanjer. Kampanjen for Falk navigasjonssystemer, signert Scholz & Friends, mottok bronse.

Det betyr nok en stjerne i boka til norsk eksil-AD i Tyskland, Jens Petter Wærnes.

Den tyskkyndige delen av våre lesere kan lese mer om kåringen her.

Kampanjen vant også Nominasjon i årets Art Directors Club Europe. Wærnes har for øvrig vunnet en rekke internasjonale priser i året som har gått, blant annet i Cannes, Clio og New York Festivals. Hans mestvinnende jobb er laget for utendørsløsningen for puslespillprodusenten Ravensburger.

Byrå: Scholz & Friends Berlin
Kunde: Falk Marco Polo Interactive GmbH
AD-team: Jens-Petter Wærnes og Erik Dagnell
Tekst: Jens-Petter Wærnes
Foto: Nico Hesselmann