«Fryst» velger SMFB

Nortura har valgt reklamebyrået SMFB til sin nye storsatsning «Fryst». SMFB ble valgt etter en byråkonkurranse med flere av Norges ledende reklamebyråer og er i full gang med lanseringskampanjen.



Nortura går til kamp om frysedisken, og lanserer i dag varemerket «Fryst» med totalt 29 produkter. Målet er å ta en markedsandel på 30 prosent og selge hele 22 millioner måltider i år.

– Vi i Nortura er veldig glade for å ha med SMFB på laget. «Fryst» er den største lanseringen i konsernet vårt på veldig lang tid og vi var på jakt etter et byrå som viste forståelse for de utfordringer vi sto overfor. I dette tilfellet søkte vi etter miljøer som hadde stor interesse for mat, og som evnet å se utenfor de tradisjonelle retninger, sier markedssjef i Nortura, Sverre Meinich-Bache.

– Vi opplever SMFB som et svært sterkt kreativt miljø, samtidig som de besitter både ressurser og nettverk som er nødvendig i vårt tilfelle. Det er satt ambisiøse mål for Fryst og vi gleder oss til å få vist frem resultatet, fortsetter han.

Omfattende lansering Lasse Polmar, partner og konsulent hos SMFB er veldig fornøyd med at SMFB får lov til å jobbe med en så omfattende dagligvarelansering.

– Det har vært utrolig gøy å jobbe med «Fryst». Det er ikke ofte vi får anledning til å jobbe med så store enkeltstående lanseringer, og med en annonsør som har vært veldig tydelig på at de ønsker kommunikasjon som skiller seg fra den vi er vant til å se i kategorien, sier Lasse Polmar.

Teamet som jobber med «Fryst» er:
Stig Bjølbakk, Carl-Erik Conforto, Lasse Polmar, Vibeke Wiedswang, Bjørnar Olsen, Kim Taanevig og Edel Drage.