Sølvmikken til Danmark

VisitDenmark og Dinamo gikk til topps i den månedlige radioreklamekonkurransen Sølvmikken for januar.

5392 5c636 original

De fem radiospottene for VisitDenmark, «Røde pølser», «Berg- og dalbane», «Kose», «Glass» og «Wienerbrød» gikk til topps i Sølvmikken for januar. I juryleders lange utlegning over jobbens fortreffelighet sies det blant annet: «Helt øverst havnet et lite koldtbord med radioreklamer for vårt nærmeste ferieland. Juryen falt for djervheten i å kringkaste kommunikasjon med trekkspillmusikk som avsender. Halvuttalte, men akk! så pirrende oppgaver uten fasit traff også blink i samme målgruppe.»

På Lagåsen ute i Bærum tar de nyheten med en blanding av mild henrykkelse og stoisk, dansk-aktig ro.
– For en deilig nyhet, som vi mottar med høflige bukk og en stor dose ydmykhet. Dette hadde vi ikke forventet, særlig tatt i betraktning januarheatets mange sterke bidrag fra Både Ogs KM-konkurranse. En stor pose nybakte wienerbrød til Sagveien Resort, som takk for godt håndverk med produksjonen. Takk også til kunden, som turte å lene seg tungt på sin godt kjente jingle, sier teamet.

Byrå: Dinamo
Team: Stein Simonsen, Torstein Greni, Tom Tony Ovind og Unni Rolfsen
Produksjonsselskap: Sagveien Resort

På andreplass finner vi McCann med en jobb for The mini bottle gallery. «Sjelden har vel produktfordelen til sprit på små flasker blitt vist frem på en så presis måte.» heter det blant annet i juryens dom.

Byrå: McCann
Team: Frank Standal Dybhavn og Geir Florhaug
Produksjonselskap: Både Og Radiobyrå

Bronseplassen er det Kitchen som innehar, med en jobb for Fretex. Juryen sier blant annet dette: «Forsiktig ymting frempå om at lignende grep har vært gjenbrukt før, ble raskt slått i bakken av skråsikker entusiasme for gjennomføringen, produktrelevansen og det faktum at disse spottene står sterkt både sammen og hver for seg.»

Byrå: Kitchen
Team: Anne Gravingen og Bendik Romstad
Produksjonsselskap: Verdens Sterkeste Mann

Hør vinnerne på gullmikken.no.

Foto: VisitDenmark