Vant i Young Guns of the month

De to Westerdalsstudentene Hallvard Fjeldbraaten og Morten Halvorsen tok med seg både første og andre plassen i studentkategorien i januarutgaven av Young Guns of the month.

7915 f3dc8 original
7917 37c93 original

Westerdalsteamet vant studentkategorien med en jobb for Discovery channel. Jobben skal promotere Discoveryserien «Most evil» der publikum får servert inngående portretter av kaldblodige kriminelle. Løsningen benytter seg av det faktum at mange er nettsnyltere og ideen er å sette åpne rutere på steder der mange bruker bærbar maskin. Via ruteren blir man ledet direkte inn på maskinen til en skikkelig kjeltring.

Hva var tanken bak løsningen?
– «Most Evil» er et program som dykker inn i hodene på massemordere. Vi ønsket å la folk oppleve dette. Idéen vår tar også utgangspunkt i innsikten om at mange snylter på andres trådløse internettforbindelser, forteller Halvard Fjeldbraaten til KF.

Andreplassen vant de med en løsning for Gimle kino.
– I den andre ideen ville vi fortelle om at Gimle kino har vinservering. Vi ønsket å gjøre dette på en subtil måte som snakket til menigheten som allerede kjenner til Gimle, fotsetter Fjeldbraaten.

Glade gutter Og seieren er de to selvsagt veldig glade for.
– Det føles veldig bra! Det føles også godt å få en bekreftelse på at serviett-tegningene våre har noe for seg, avslutter Fjeldbraaten.

2c57f4e7-7ceb-4678-a130-dacf09261951.pdf