Grilstad til DDB

Etter en byråkonkurranse valgte Norges største private kjøttprodusent DDB som sitt nye reklamebyrå.



– Vi valgte DDB etter en grundig totalvurdering og ser frem til å samarbeide med noen som er like oppatt av resultater som det vi er, sier Ellen Damhaug Scheel, marketingsjef i Grilstad.

Flere byråer var med i kampen om å bli det nye reklamebyrået til Grilstad, som er Norges største kjøttprodusent etter Bondesamvirket.
– Grilstad er en av de store merkevarene innen kjøttvarer, samtidig som de er i en utfordrerposisjon på visse produktområder. Vi gleder oss stort til å jobbe med et selskap som til de grader har en forkjærlighet for den gode smaken, sier Espen Devold, rådgiver i DDB.

Grilstad stakk av med hele 25 gullmedaljer under kjøttbransjens NM-kåring. DDB skal jobbe med å styrke merkevaren og sørge for økt salg av eksisterende og nye produkter. Dette er alt fra pølser og hamburgere til spekemat og pålegg.

Spekemester
Grilstad har over 900 ansatte fordelt på 16 produksjonsanlegg rundt om i Norge. I 2008 var omsetningen på 2,1 milliarder kroner.
– Grilstad er markedsledende på spekemat og denne posisjonen skal beholdes. I tillegg skal Grilstad utfordre markedet på foredlede kjøttvarer, og sentralt i dette arbeidet er smak, sortiment og brukervennlighet, avslutter Devold.