Hedret for Rom
Virtual Garden Design fikk Merket for god design for sin visuelle identitet for eiendomsutvilkingsselskapet Rom Eiendom.
Rom Eiendom driver med eiendomsutvikling og forvaltning sentralt i norske byer, og har som hensikt å skape attraktive byrom og knutepunkter. Formålet med den visuelle profilen var å synliggjøre Rom Eiendom som en viktig aktør i samfunnsutviklingen.
Logoen skulle være et bærende symbol for misjonen om å skape bedre byrom der mennesker møtes. Konseptet tar utgangspunkt i de geometriske formene når man ser et bybilde fra luften – ikke bare bygningene i seg selv men også gatene, veiene og plassene som binder bygningene sammen og som skaper gode byrom.
Sterk ide Juryen i Merket for god design bemerket blant annet dette: «Den sterke grunnidéen sammen med et godt typografisk særpreg er flott implementert av dyktige grafiske designere. Profilen har kraft i seg til å fungere på mange ulike kommunikasjonsflater og også i tredimensjonale uttrykk. Juryen mener det er spennende og dristig av oppdragsgiver å konsekvent holde seg til grunnkonseptet. Nok et bevis på at det enkle ofte er det beste, så lenge man har en sterk idé.»
Ny daglig leder i Virtual Garden Design, Marianne Nygård-Hansen, sier at det å motta Merket for god design gjør mer enn bare å inspirere.
– Det viser også viktigheten av å forstå kunden og ha en tett dialog gjennom hele prosessen.
Virtual Garden Design er for øvrig inne i en spennende prosess med utvikling av nytt navn og identitet.
– Vi går en spennende vår i møte, sier Nygård-Hansen.