Kulturetaten til Dinamo Design

Kulturetaten i Oslo valgte denne uken Dinamo Design som samarbeidspartner på utvikling av ny profil.

22586 5ee7b original
Dinamo Design ble valgt i konkurranse med Brandlab, Enzo Finger Design, Fete typer og Bleed.

Kulturetaten er og skal være en aktiv bidragsyter og pådriver i å utvikle Oslo til en attraktiv, mangfoldig og unik kulturhovedstad. Oppgaven til den nye profilen blir å skape en helhetlig og tydelig identitet for virksomheten, og bidra til gjøre Kulturetaten mer tydelig og synlig overfor brukere og samarbeidspartnere.

– Profilen skal også ivareta allerede opparbeide merkevarer som Munch-museet, Stenersenmuseet, Deichmanske bibliotek og Vigeland-museet, sier konstituert kommunikasjonssjef Liv Beate Skavdahl hos Kulturetaten.

Kulturarbeid er noe som påvirker og kommer oss alle til gode, mener Audhild Samseth i Dinamo Design.
– Arbeidet med å utvikle en visuell profil for Kulturetaten vil bidra til å sette kulturhovedstaden på kartet. Dette gjør arbeidet utrolig spennende og vi gleder oss til å sette i gang, sier Samseth.

Rettelse: Vi skrev at også Tangram var med på pitchen, men har fått opplyst at byrået trakk seg på grunn av manglende kapasitet. KF beklager.