Kunden svarer Skylstad

Vidar Mørch, direktør for VisitDenmark, tar bladet fra munnen og svarer Carat-sjef Eldar Skylstad på kritikken mot gullvinneren i kategorien interaktiv annonse i Gullblyanten 2008.



I tillegg til sin generelle kritikk mot Gullblyant-arrangementet, er Skylstad forholdsvis nådeløs mot VisitDenmark-jobben som vant gull i kategorien interaktiv annonse, der byrået hadde kjøpt et knippe av Googles søkeord.

Skylstad skriver:
«Her snakker vi om en ide som totalt har misforstått både mediet – og hvordan brukerne forholder seg til det. Det å kjøpe søkemotor annonser for ord som absolutt ingen googler må være omtrent som å sette opp en boardskampanje klistret opp med innsiden ut i en mørk rivningstruet bakgård.»

Og videre:
«(...) dette blir bare et bevis for at både byrået og juryen har vist sin totale inkompetanse i det som lenge burde ha vært en av konkurransens viktigste kategorier. Snakker vi om en bransje som rett og slett ikke er forberedt på framtiden?»

Les tilsvaret fra VisitDenmark-direktøren i den opprinnelige diskusjonstråden.