NKF vant mediepris

Norges Kreative Fagskole har vunnet gull i The Festival of Media Awards (FMA) i Valencia for sin rekrutteringskampanje.

9882 8a26a original

Rekrutteringskampanjen vant gull i kategorien «best use of digital landscape».

Hovedbæreren blandt de digitale elementene er kampanjesiden (nå avsluttet), hvor et interaktivt tegneprogram involverte brukerne til å bidra med over 1800 tegninger. Nettsiden hadde en gjennomsnitts besøkstid på over 13 minutter. Andre elementer var fotokonkurranse i et ekstremsportforum og foto-event hvor målgruppen fikk ta regi på fotografer og designere.

Kampanjesiden er bygget opp som et «art-board» hvor alle som vil kan være med på å skape noe nytt, og uttrykke det de selv ønsker.

Samme jobb vant Sølvtaggen i januar 08.

Prosjektet er et samarbeidsprosjekt mellom Apt, StarCom og Lok Dialog. Apt har stått for design, flashutvikling og teknisk utvikling.

Se presentasjon av prosjektet her.