BMW har mest tilfredse kunder

BMW har Norges mest fornøyde kunder, og vinner Kundetilfredshetsprisen 2009. Det viser ferske tall fra forskningsprosjektet Norsk Kundebarometer fra Handelshøyskolen BI.

12808 9743c original

BMWs bilforhandlere oppnår i 2009 en kundetilfredshetsscore på 84,3 poeng av maksimalt 100 oppnåelige kundetilfredshetspoeng. Dette er fjerde gang BMWs forhandlere blir målt i Norsk Kundebarometer, og de har i alle disse årene oppnådd en kundetilfredshet på over 80 poeng.

Kundene bestemmer.
Norstat har på oppdrag fra Norsk Kundebarometer ved BI spurt 6 049 forbrukere om hvor fornøyde de er med bedrifter de er aktive kunder hos. Undersøkelsen omfatter til sammen 187 bedrifter som selger varer eller tjenester som betyr mye for folks privatøkonomi.

Bil på topp tre. BMW topper oversikten over bedriftene som har de mest fornøyde kundene. På plass nummer to kommer Toyota-forhandlerne, som har vunnet kundetilfredshetsprisen hele seks ganger tidligere. På plass nr tre finner vi fjorårets nr to, Skoda, som dermed sikrer alle de tre øverste plassene til bilforhandlere. Dernest følger:

4. Skandiabanken
4. Apotek 1
6. Vitusapotek
7. Vinmonopolet
8. Flytoget
9. Komplett.no
10. Mercedes
10. Alliance apotek

Se Norsk kundebarometer for fullstendig liste (legges ut i løpet av dagen).