Posten og Bring til Kitchen og Grow
Posten Norge har valgt nye leverandører av reklamebyråtjenester for Posten og Bring.
Det svenskbaserte byrået Grow blir hovedforbindelsen for Bring som er Posten-konsernets merkevare rettet mot nordiske bedrifter. Kitchen blir det norske reklamebyrået som får det overordede ansvaret for utvikling av kommunikasjon for merkevaren Posten.
– Grow og Kitchen fremsto totalt sett som de beste byråene. I konkurransen har vi lagt vekt på byråenes faglige kvalifikasjoner, samarbeidsmodell og pris, sier konserndirektør Elisabeth Gjølme i Posten Norge AS.
Posten har også valgt å inngå mindre avtaler med de tre spesialistbyråene Fredag, IK Stockolm og Pyramid.
Betydelig kunde. Kitchens Haakon Dahl er fornøyd med situasjonen.
– Ut fra det jeg håper, tror og ønsker vil Posten bli en betydelig kunde for Kitchen. Uten at jeg kan si noe om størrelse enda. Når de fleste andre eksisterende kunder i bransjen kutter reklamebudsjettet, håper vi i Kitchen at vi nå kan investere i nye ansatte, i stedet for å nedbemanne, sier han til Kampanje.com.
Avtalene løper over to år, med opsjon på ett års forlengelse. Den samlede verdien på byråavtalene er på i underkant av 15 millioner kroner per år.
All grunn til å være stolte. – Dette er første gang på mange år vi mister en kunde av det formatet, men jeg synes vi har all grunn til å være stolt av jobben vi har gjort for Posten, sier konsersjef i McCann Worldgroup, til Dagens Næringsliv.
Anbudskonkurransen ble utlyst 12. desember i fjor. 16 byråer var prekvalifisert og det ble gjennomført sluttforhandlinger med sju byråer. De nye avtalene vil tre i kraft 1. juni i år.