Posten og Bring til Kitchen og Grow

Posten Norge har valgt nye leverandører av reklamebyråtjenester for Posten og Bring.

9894 38527 original

Det svenskbaserte byrået Grow blir hovedforbindelsen for Bring som er Posten-konsernets merkevare rettet mot nordiske bedrifter. Kitchen blir det norske reklamebyrået som får det overordede ansvaret for utvikling av kommunikasjon for merkevaren Posten.
– Grow og Kitchen fremsto totalt sett som de beste byråene. I konkurransen har vi lagt vekt på byråenes faglige kvalifikasjoner, samarbeidsmodell og pris, sier konserndirektør Elisabeth Gjølme i Posten Norge AS.

Posten har også valgt å inngå mindre avtaler med de tre spesialistbyråene Fredag, IK Stockolm og Pyramid.

Betydelig kunde. Kitchens Haakon Dahl er fornøyd med situasjonen.
– Ut fra det jeg håper, tror og ønsker vil Posten bli en betydelig kunde for Kitchen. Uten at jeg kan si noe om størrelse enda. Når de fleste andre eksisterende kunder i bransjen kutter reklamebudsjettet, håper vi i Kitchen at vi nå kan investere i nye ansatte, i stedet for å nedbemanne, sier han til Kampanje.com.

Avtalene løper over to år, med opsjon på ett års forlengelse. Den samlede verdien på byråavtalene er på i underkant av 15 millioner kroner per år.

All grunn til å være stolte. – Dette er første gang på mange år vi mister en kunde av det formatet, men jeg synes vi har all grunn til å være stolt av jobben vi har gjort for Posten, sier konsersjef i McCann Worldgroup, til Dagens Næringsliv.

Anbudskonkurransen ble utlyst 12. desember i fjor. 16 byråer var prekvalifisert og det ble gjennomført sluttforhandlinger med sju byråer. De nye avtalene vil tre i kraft 1. juni i år.