Sølvmikken for April til Try

Juryen kåret Try som vinner med «51408 hester» for Color Line. Spoten ble også månedens cannesdidat.



Teamet bak vinnerjobben er Egil Pay og Lars Joachim Grimstad med Både Og Radiobyrå. Juryen sier følgende:
– I en radiomåned preget av veldedighetsarbeider var det et overraskende lite vrinsk fra Color Line som gikk seirende ut til slutt. «Hest er best» er Trys nye byrå-motto og det viser seg i en enkel og tydelig spot hvor 51.408 hester får deg brennkvikt over Skagerak. Godt produsert, fin voice og man kommer kjapt til poenget. Så bra er dette at vi likegodt sender spoten til Cannes også.

Sølv til Leger uten grenser og Dinamo
Team: Torstein Greni og Stein Simonsen
Produksjonselskap: Verdens Sterkeste Mann
Juryen: – Juryen kunne ikke unnngå å bli grepet av Dinamo’s spot for Leger uten Grenser. Fortellerens lett skjelvende stemme og detaljrikdom, samt spotens edruelige produksjon levner liten tvil om dette er en historie fra virkeligheten. Juryen kunne dog ikke unngå å få et snev av veldedighets-flashback, men gjennomføringen er så sterk at den får en velfortjent andreplass.

Bronse til G-Sport og Siste Skrik
Team: Stian Tangen og Steinar Helgesen
Produksjonselskap: Verdens Sterkeste Mann
Juryen: – En paralell tur-historie fra G-sport fyller pallen denne måneden. Honnør gis til produksjonen som gjør at man får tydelig med seg de to versjonene av samme historie, noe som lett kunne endt i en kakafoni av skravling. «Dobbel-prating»-sporet var pussig nok en gjenganger denne måneden, men G-sport treffer ikke like godt som Leger Uten Grenser denne gang. Juryen skulle derfor ønske at man kjørte mer på kjerneideen ettersom selve historien blir en smule kjedelig. «Et konsept man ser starten av?» undret juryen seg til slutt.


Hør spotene her