Sølvtaggen til Dinamo

Aprilvinneren i den interaktive konkurransen Sølvtaggen er kåret. Dinamo og VisitDenmark «har skapt stort engasjement med målgruppen og et sterkt resultat for avsenderen», melder juryen.

6472 bad3b original

Se vinnerkampanjen her.

Med 3500 legofilmer produsert har VisitDenmark, lekt seg til 40 prosent salgsøkning i forhold til samme tid i fjor. Dette gjennom en kampanje som krever mye av de som blir med, men som klarer å inspirere ikke bare til deltagelse, men også til gode resultater.
– I tillegg til å være en målbevisst og profesjonell vinner, fant juryen grunn til å premiere for relevans, kvalitet og produksjon. En ide som på en mirakuløs måte klarer å involvere alle tre sponsorene som er representert i filmen på formatets premisser. Juryen var overbevist om at dette var den beste jobben for april måned, kommenterer juryformann, Helge Tennø.

Mest mulig lek og glede.
– Oppgaven var rett og slett å utløse salg av pakkereiser. Strategien var å spre mest mulig lek og glede, nærmest som en smaksprøve på produktet. Det er inspirerende å se at vi kan skape gode resultater uten å mase på folk, og heller bruke underholdning som virkemiddel. Veldig hyggelig at også sølvtaggjuryen har latt seg glede av løsningen. Æren deler vi broderlig med positive og tillitsfulle annonsører, samt produksjonsselskapene Storm Studios og MediaFront, sier Stein Simonsen, tekstforfatter i Dinamo.

Teamet bak månedens vinner bestod av:
Dinamo: AD: Torstein Greni Tekst: Stein Simonsen Konsulent: Tom Günter Ovind Prosjektleder: Anita Engen Hjelset Webproducer: Annette De Freitas

Mediafront: Programmerer: Marc Garcia og Paulo Paes AD: Christian Aune Konsulent: Mikael Eriksson Prosjektleder: Lisa Cannaux

Storm Studios: Regissør: Jakob Thommessen Produsent: Anja Nicolas Musikk: Lasse Hafreager.

Verdens Sterkeste Mann ved Kjetil Røst Nilsen sto for lyden.

2. plass for april går til Litago og Jimmy Royal.

3. og delt 4. plass går til henholdsvis Earth hour (MediaFront), Bevar Nordmarka (Kitchen), og Freia Alt Kan Skje (Screenplay).

Se alle bidragene på www.solvtaggen.no.