To sølv til Wærnes, GP til Alka Seltzer
Den første puljen med vinnere i Clio Awards ble offentliggjort tirsdag kveld.
I går, tirsdag ble vinnere i kategoriene Print, Poster, Billboard, Direct Mail, Radio, Strategic Communications og Public Relations offentliggjort i Clio Awards i Las Vegas, under hovedbanneret «Communication Awards».
Av disse ble én jobb funnet verdig en Grand Prix-statuett, nemlig en annonsekampanje for Alka Seltzer laget av CLM BBDO, Boulogne Billancourt.
To «norske» jobber fikk sølv, nemlig Jens Petter Wærnes' allerede premierte jobber for Augsburger Allgemeine Zeitung og Ravensburger «The Missing Piece», gjort mens han jobbet i Scholz & Friends Berlin, i kompaniskap med makker Erik Dagnell.
I kveld deles «Emerging Media Awards» ut, hvilket vi tolker dithen at interaktive arbeider skal feires (og at vi dermed får vite hvordan det har gått med Westerdalselevene Hallvard Fjeldbraathen og Morten Halvorsen).
På torsdag utdeles prisene for «Moving Image Awards».