To sølv til Wærnes, GP til Alka Seltzer

Den første puljen med vinnere i Clio Awards ble offentliggjort tirsdag kveld.

5928 1b24c original
5929 eb268 original
5930 2bcc4 original
5931 34a2e original
5932 88784 original
5933 9aa30 original
5934 4892b original
5935 d2b4f original
5936 f8b16 original
5937 4210a original
5938 5c553 original
5939 2d798 original
5940 6107e original
5941 68ed7 original

I går, tirsdag ble vinnere i kategoriene Print, Poster, Billboard, Direct Mail, Radio, Strategic Communications og Public Relations offentliggjort i Clio Awards i Las Vegas, under hovedbanneret «Communication Awards».

Av disse ble én jobb funnet verdig en Grand Prix-statuett, nemlig en annonsekampanje for Alka Seltzer laget av CLM BBDO, Boulogne Billancourt.

To «norske» jobber fikk sølv, nemlig Jens Petter Wærnes' allerede premierte jobber for Augsburger Allgemeine Zeitung og Ravensburger «The Missing Piece», gjort mens han jobbet i Scholz & Friends Berlin, i kompaniskap med makker Erik Dagnell.

I kveld deles «Emerging Media Awards» ut, hvilket vi tolker dithen at interaktive arbeider skal feires (og at vi dermed får vite hvordan det har gått med Westerdalselevene Hallvard Fjeldbraathen og Morten Halvorsen).

På torsdag utdeles prisene for «Moving Image Awards».

Se den foreløpige vinnerlista her.