Nytt Dagbladet-konsept: Det er lov å ha flere sider

I fredagens avis lanserer Dagbladet sitt nye kommunikasjonskonsept, signert TBWA og Naked: «Det er lov å ha flere sider».



– Etter omleggingen av avisen, med nyheter først og kultur og debatt sist, ble det innlysende at Dagbladet trengte å tydeliggjøre dette gjennom kommunikasjon. Det føles forløsende og avklarende å fronte merket med setningen. Det er lov å ha flere sider, sier Anne Aasheim, sjefsredaktør i Dagbladet.

Dyrker det flersidige. Den seneste omleggingen gjorde det åpenbart at det ikke var likevekten, men flersidigheten som måtte dyrkes frem. Denne er ikke bare karakteristisk for Dagbladet, men også for leserne, melder avisen.
– Hvem har ikke brølt etter dommeren på fotballkamp en dag og hatt en sindig diskusjon om sosialpolitikk den neste, forklarer Erik Heisholt, kreativ direktør i TBWA\Oslo.

Det er helt naturlig for folk å innta flere roller, mener Ørnulf Johnsen, managing partner i Naked,
– Den endimensjonale sjelen finnes ikke lenger. Dagbladet speiler denne flersidigheten, så «Det er lov å ha flere sider» gir et godt utgangspunkt til å utvikle sterkere relasjoner med leserne.