Se vinnerne avsløres

I ettermiddag kåres vinnerløsningene i Reklame for Alvor og Design for Alvor. Stine Sofies Stiftelse har inspirert bransjen med en av de viktigste samfunnssakene vi har i Norge i dag, sier juryleder i RfA Tore Woll.

7353 60cd9 original

Klokken 15.00 i ettermiddag inviterer Kreativt Forum, Stines Sofies Stiftelse, Norsk Folkehjelp, RfA-juryen og DfA-juryen til prisutdeling for årets bransjedugnad. Det hele foregår øverst i Steen&Strøm-bygningen på utestedet Emil&Samuel.

KF har mottatt 32 konkurransebidrag til RfA og 8 bidrag til RfA – student. DfA fikk inn 13 bidrag, mens studentdelen mottok hele 63 arbeider.

Juryleder i RfA, Tore Woll (McCann) forteller om en spesiell Reklame for Alvor-økt.
– Det har vært meningsfylt for bransjen å bruke kreativiteten til å flytte tunge lass ved hjelp av store ideer som rører, utfordrer og forandrer. Det har vært spesielt viktig for juryen å finne den jobben som viser vei for norsk reklamebransje i en tid hvor vi ikke helt vet hvor vi skal – og som gjør oss stolte av å være fra Norge.

Viktigst av alt var å premiere den jobben som evner å involvere folk nok til at de ringer neste gang de ser noe som gir en dårlig magefølelse, som kan bety å redde et barn fra mishandling, forteller Woll.
– Jeg gikk hardt ut og ba om store ideer, ikke bare en print og en film, og selv om det var ord som ikke ga seg selv, så leverte bransjen et imponerende stykke arbeid. Og i stedet for at det ble en konstruert diskusjon rundt hva det egentlig betyr å tenke nytt blant juryen, så handlet diskusjonen utelukkende om den beste ideen, uavhengig av format. Derfor oppfordrer jeg alle til å komme i ettermiddag, bli inspirert og gi ære til de 32 teamene som har levert sine bidrag, og til de tre som utmerket seg spesielt.



Designerne trår til. Nytt av året er at også designerne deltar med sin egen konkurransedel, som i år går til Norsk Folkehjelp. Tidenes første Design for Alvor har blitt godt lagt merke til og det er fantastisk å se at byråer og studenter engasjerer seg i en god sak, forteller juryleder i DfA, Dag Stian Solhaug (Bleed).
– Jeg gleder meg til å følge vinnerjobben og sluttstillingen av den nye profilen for Norsk Folkehjelp. Det føles fint å ta i et tak for en god sak sammen med dyktige fagfolk i juryen, en forståelsesfull kunde og forening. Jeg gleder meg allerede til neste års DfA, sier Solhaug.

Du trenger ikke påmelding, og arrangementet er gratis. Selve prisutdelingen foregår fra 16.00-17.00.