Gull til Wærnes, bronse til Kitchen

Vinnerne i årets London International Awards 2009 er offentliggjort. Scholz & Friends vant nok en gang for aviskampanjen for Augsburger Allgemeine. Kitchen ble premiert for en viralkampanje for Norges Naturvernforbund.

Berlin-byrået Sholz & Friends vant gull for annonsene «Karl Benz», «Adolf Dassler» og «Joseph Ratzinger», en kampanje som også blant mye annet har vunnet gull i Cannes. Norske Jens Petter Wærnes, som utviklet kampanjen sammen med svenske Erik Dagnell, jobber i dag i DDB Oslo.

Kitchen vant bronse i digitalkategorien for viralkampanjen «Bevar Nordmarka», www.bevarnordmarka.no, utviklet for Norges Naturvernforbund. Kampanjen er laget av Bendik Romstad, Anne Gravingen og Mattis Bentzen. Nettsiden er designet av Mediafront. Prosjektleder: Nina Motzfeldt.

Kitchen ble også nominert for radiokampanjen «Resirkulert radio» for Fretex, men nådde ikke opp.

Se hele vinnerlisten her.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.