Gull til Wærnes, bronse til Kitchen

Vinnerne i årets London International Awards 2009 er offentliggjort. Scholz & Friends vant nok en gang for aviskampanjen for Augsburger Allgemeine. Kitchen ble premiert for en viralkampanje for Norges Naturvernforbund.

9342 2bf70 original
9343 24e23 original
9344 a27fd original
9345 ff6c5 original

Berlin-byrået Sholz & Friends vant gull for annonsene «Karl Benz», «Adolf Dassler» og «Joseph Ratzinger», en kampanje som også blant mye annet har vunnet gull i Cannes. Norske Jens Petter Wærnes, som utviklet kampanjen sammen med svenske Erik Dagnell, jobber i dag i DDB Oslo.

Kitchen vant bronse i digitalkategorien for viralkampanjen «Bevar Nordmarka», www.bevarnordmarka.no, utviklet for Norges Naturvernforbund. Kampanjen er laget av Bendik Romstad, Anne Gravingen og Mattis Bentzen. Nettsiden er designet av Mediafront. Prosjektleder: Nina Motzfeldt.

Kitchen ble også nominert for radiokampanjen «Resirkulert radio» for Fretex, men nådde ikke opp.

Se hele vinnerlisten her.