Vant Sølvtaggen med jubileumsinvitasjon

En egenproduksjon stikker av med Sølvtaggen for oktober. Løsningen oppfattes som kvalitetssterk, vel gjennomført, og med riktig budskap for et firma som feirer sine første 10 av mange år.

12618 76e48 original

Apts invitasjon til eget 10 års-jubileum er ifølge INMA «kvalitetssterk, har stor oppmerksomhet rundt detaljene og med flere gjennomførte løsninger avhengig av utfallet. Juryen finner løsningen sjarmerende og smigrende, og liker spesielt godt hvor ukomplisert en har fått dette til å se ut.»

– Juryen fant at det klart er månedens beste innsendte interaktive markedsføringsløsning, kommenterer juryformann i Sølvtaggen, Helge Tennø.

Apt synes selv det var ekstra stas å motta Sølvtaggen for oktober måned med en jobb som har involvert store deler av byrået.
– Det er superstas å vinne Sølvtaggen, spesielt for en jobb der vi har involvert oss med så mye av oss selv. Men vi tror det er det det dreier seg om: Involvering og engasjement. Det ligger ikke hundrevis av timer bak den tekniske løsningen og presentasjonen er fullstendig blottet for nettstrategi. Og hvor deilig er ikke det, å kunne tenke fritt og kreativt, lage noe som kun er morsomt, fengende og som mottakerene setter pris på, sier konsulent i Apt, Joachim Levin.?

Det er et annerledes prosjekt, der byrået ikke jobbet etter brief eller med tanke på salg eller budsjett, forklarer Levin.
– Vi har kunnet leke litt. Det skal vi ikke glemme oppi alle byråpitchene, fremdriftene og rutinene våre. Vi må leke mer. Da skjer det spektakulære ting som kommer alle til gode, ikke minst vil kreativiteten blomstre og heve nivået på alt vi i denne bransjen gjør, avslutter Levin.

Teamet bak månedens vinner bestod av:
Magnus Cederholm. design/AD, Simen Brekken, flashutvikling, Ole Henrik Larsen, tekst, Christian Pettersen, filmproduksjon, Christopher Aalholm, teknisk utvikling, Elin Johansson, prosjektleder, Joachim Levin, konsept/konsulent

2. plass til McCann og Widerøe.
På andreplass kommer en suksesscase fra Widerøe, her har en benyttet seg av en kjent konkurranseoppskrift, og invitert kundene til å ta med seg ti venner til et reisemål med Widerøe.
– Kampanjen er vel gjennomført, med god integrering mot Facebook Connect. Her gjennomfører en og leverer ved hjelp av ett trygt, godt og velprøvd virkemiddel, kommenterer Tennø.

På tredjeplass kommer en e-læringsløsning for Orkas, som berømmes for sitt karakterunivers og at en har fått mye ut av scenariene.

På fjerdeplass kommer en løsning for Pelle Politibil. Begge de to siste er utviklet av Hyper Interaktiv.