Clio-gull til Wærnes
Jens Petter Wærnes vant atter en gang pris for plakatkampanjen for avisen Augsburger Allgemeine.
Jobben gjorde Wærnes sammen med makker Erik Dagnell da han jobbet i Berlin-byrået Sholz & Friends. Kampanjen har tidligere vunnet kreative priser i fleng, blant annet gull i fjorårets Cannes Lions. Gullet de vant var i poster-kategorien.
Årets store vinner for øvrig var «The Trillion Dollar Campaign» fra Sør-Afrikanske TBWA\Hunt\Lascaris, som vant to Grand Clio, både i kategori for integrerte arbeider og i plakatkategorien. JWT Milan mottok også en Grand Clio i kategorien for innovative medier for lurekampanjen «Auditorium» for Heineken.
I tillegg vant AlmapBBDO, Sao Paulo pris for årets beste byrå. Årets annonsør ble Nike. Årets byrånettverk ble BBDO Worldwide, New York, mens årets produksjonsselskap ble MJZ, Los Angeles.
Filmen i mediespilleren vant Grand Clio i filmkategorien. Jobben er titulert «Pure Waters» for James Boag's Draught, laget av Publicis Mojo.
Se alle vinnerne her.