Clio-gull til Wærnes

Jens Petter Wærnes vant atter en gang pris for plakatkampanjen for avisen Augsburger Allgemeine.

11302 8e03d original

Jobben gjorde Wærnes sammen med makker Erik Dagnell da han jobbet i Berlin-byrået Sholz & Friends. Kampanjen har tidligere vunnet kreative priser i fleng, blant annet gull i fjorårets Cannes Lions. Gullet de vant var i poster-kategorien.

Årets store vinner for øvrig var «The Trillion Dollar Campaign» fra Sør-Afrikanske TBWA\Hunt\Lascaris, som vant to Grand Clio, både i kategori for integrerte arbeider og i plakatkategorien. JWT Milan mottok også en Grand Clio i kategorien for innovative medier for lurekampanjen «Auditorium» for Heineken.

I tillegg vant AlmapBBDO, Sao Paulo pris for årets beste byrå. Årets annonsør ble Nike. Årets byrånettverk ble BBDO Worldwide, New York, mens årets produksjonsselskap ble MJZ, Los Angeles.

Filmen i mediespilleren vant Grand Clio i filmkategorien. Jobben er titulert «Pure Waters» for James Boag's Draught, laget av Publicis Mojo.

Se alle vinnerne her.