Starter opp Maskinen

Jon Frogner, Per Øivind Bang og Ketil Løkke har brukt våren på å starte selskapet Maskinen, som skal jobbe med konseptutvikling.

Vil jobbe med det de liker aller best. Som konseptutviklere skal Maskinen jobbe strategisk og kreativt med å løse problemstillinger innen markedsføring og kommunikasjon. Og motivasjonen var klar fra start:

– Vi ønsket å jobbe med det vi liker og kan aller best, konseptutvikling. For oss handler det om å jobbe strategisk og kreativt med en problemstilling, noe vi mener er helt nødvendig for å lykkes. Det har også vært utrolig motiverende, og et mål i seg selv, å jobbe fritt i forhold til virkemidler, sier Per Øivind Bang, daglig leder i Maskinen.

Kunnskapsrike oppdragsgivere. I en verden med høyt kvalifiserte oppdragsgivere ønsker Maskinen å tenke nytt.

– En av våre hypoteser er at i en situasjon med høyt kvalifiserte oppdragsgivere, som tilegner seg kunnskap på nettet og i faglige sammenhenger, oppstår det et behov for nye måter å samarbeide på. Vår målgruppe er den målbevisste og kreative kunden, gjerne med egne ideer. Altså, vi hjelper oppdragsgiver til å få til det de vil, avslutter Bang.

Allerede i gang. Selv om teamet i Maskinen bare så vidt er varmt, har de allerede jobbet med oppdragsgivere som Tomra, Blow Maritime, Discovery Channel, The Shit og Tyin Filefjell.

Maskinens grafisk profil og identitet er utviklet av Snasen.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.