Arrangerer NM i Filmtitting

Årets utholdenhets-event for filmfrelste går av stabelen i dag: NM i Filmtitting arrangeres 10 forskjellige steder i landet. 10 lag konkurrerer om å se film i så mange timer som mulig. Hvis én på laget sovner, er hele laget ute av konkurransen.

6376 9af56 original

NM i Filmtitting er et samarbeid mellom Hi-Fi klubben, Viasat og FilmMagasinet og er iverksatt av Red Media Consulting som har fått god hjelp av Plastikk Media til å utvikle konseptet og produsere kampanjen.
– Hi-Fi Klubben tilbyr filmelskerne utstyret og Viasat har innholdet for den perfekte filmopplevelsen, sier strategisk rådgiver Sigurd J. Vik i Red.

Kredibilitet. – Når vi i tillegg kunne få FilmMagasinet med på å jobbe med innholdet i kampanjen på en måte som gir kredibilitet hos filmfolket skjønte vi at vi kunne få til noe stort. Derfor har vi matchet tre merkevarer i en nydelig symbiose bestående av TV, web, epost, PR, Facebook og butikkevent.

– Vi har demorom i nær sagt alle våre butikker, opplyser Harald Haaland, country manager i Hi-Fi Klubben Norge. Med 27 tilgjengelige «kinosaler» var grunnlaget perfekt for en filmaktivitet som involverer fans i hele landet. Etter en intern promotering ble det butikkene i Bergen, Tromsø, Trondheim, Grimstad, Ski, Hamar, Stavanger, Sandvika og Oslo som rydder plass til ihuga filmtittere på fredag.

Støttemobilisering. – Dette er et NM, så det må være noen utfordringer ut over det vanlige folk takler, sier Anders Gulbrandsen i Plastikk Media. Hi-Fi Klubben står for det nødvendigste av mat, drikke og kaffe. Videre er det opp til hvert enkelt lag å mobilisere venner, familie og lokalmiljøet til å være med å bidra med snacks, drikke, mat, snus, nikotintyggegummi via Facebook eller ved å kommunisere gjennom webkameraer installert i demorommene.

Filmene som lagene skal stirre seg gjennom blir stemt frem fra Viasats OnDemand-bibliotek på kampanjesiden. Hver av deltakerne på vinnerlaget får med seg et lydanlegg for hjemmekino, og brukerne som er med på å stemme frem filmene kan vinne en Blu-ray-spiller.

Mer info her og på Facebook.