NKF i kamp om Future Lions

Norges Kreative Fagskole i Trondheim er i finalen i Future Lions i Cannes med en jobb for Nike.

12697 b878f original

Konseptet heter The Gold Coin og er laget av studentene Thomas Eltvik og Torstein Søreide Skogedal.

– Future Lions kom jo i tillegg til de andre skoleoppgavene vi hadde, men briefen virket morsom og passet oss egentlig utmerket, siden vi begge liker å jobbe med digital og fremtidsrettet kommunikasjon. Samtidig er det en fin utfordring å spisse horn mot resten av verden, og selvsagt spesielt gøy når vi lykkes, forteller de til kreativtforum.no.

Kjell Inge Breivoll, som er lærer i kommunikasjonsstrategi og digitale medier ved NKF i Trondheim, greier ikke å skjule hvor stas han synes dette er.

– Jeg er kjempeglad og stolt på studentenes vegne, de jobber hardt og fortjener hvert klapp på skulderen de kan få. I tillegg må jeg jo si at jeg er også er veldig glad på skolens vegne, fordi dette viser at man ikke nødvendigvis må sitte i Oslo for å lage kreativ kommunikasjon av internasjonal klasse. Det er jo akkurat dette vi jobber med og lover våre studenter, og da er det veldig godt å se at NKF-modellen funker.

Jobben kan også se hos Vimeo.

Future Lions-konkurransen er en årlig studentkonkurranse arrangert av AKQA i forbindelse – og i samarbeid med – Cannes Lions.