Scandic Norge åpner nye dører

En hotelldør i full størrelse fra Scandics nyeste flaggskip «Vulkan», er på rundreise blant kreative byråmiljøer i Norge. Oppgaven som følger med er enkel nok: Gi design til døra, og få deres eget hotellrom.

Mandag 8. august gikk startskuddet for Scandics dørturné, en av de større DM-kampanjen som har sett dagens lys i Norge, rent fysisk sett. Ti av landets ledende kreative miljøer er invitert i prosjektet, hvor formålet først og fremst er å kommunisere at Scandics nyeste hotell tar mål av seg til å være en naturlig møteplass for den kommersielle, kreative industrien i Oslo. Hver dag i en toukersperiode skal 10 ulike byråer få en hotelldør i full størrelse båret inn i resepsjonen, der de inviteres med i prosjektet.

– På den ene siden bruker vi denne anledningen til å gjøre stas på miljøer som på ulike måter inspirerer oss, og som også representerer det ypperste av norsk, kommersiell kreativitet. På den andre siden benytter vi anledningen til å kommunisere til disse miljøene at vi vil ha dem her, og at vi tror de kommer til å trives her, forteller rådgiver Tine Birkeland i Concept Communication, som er ansvarlige for kampanjen.

Energiklasse A. Scandic Vulkan, som åpner dørene medio september, blir Scandic-kjedens nyeste og mest innovative hotell, og blir et sted ganske utenom det vanlige. Hotellet blir liggende midt mellom Mathallen, Dansens Hus og Westerdals School of Communication, og er tegnet av den velkjente arkitekten Niels Torp. Hotellet legger til rette for at alt fra reklamefolk, designere, artister, studenter og andre skal bruke hotellet døgnet rundt – ikke bare bo der. Hotellet blir også det første hotellet her til lands som blir sertifisert i energiklasse A, som betyr at Vulkan blir Norges mest energieffektive hotell.

Gull av gråstein.
Vulkan er et område som ligger langs Akerselva i Oslo, og strekker seg fra Brenneriveien til Arkitekthøyskolen mellom St. Hanshaugen og Grünerløkka. Området som bygges ut av Aspelin Ramm Eiendom og Anton B. Nilsen, har vært et av byens tristeste områder i lang tid, men er nå på god vei til å bli et av de mest interessante nye bydelene i Oslo.

Inn kommer nå aktører som Westerdals School of Communication, Bellona, Bar Vulkan og Mathallen – foruten Scandic Vulkan. Området ferdigstilles gradvis frem til 2012/2013 og skal totalt romme 60.000 kvm med butikker, næringsvirksomhet og boliger.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.