Nobels Fredssenter til Futatsu

Verdens mest prestisjetunge pris har et eget senter ved Vestbanen i Oslo. De har også et nytt reklamebyrå ved navn Futatsu Industries.

6835 247ce original
6836 a2bd5 original
6837 1b780 original
6838 14155 original

Alfred Nobel, oppfinneren av dynamitt, innstiftet Nobelprisene i sitt navn, kanskje for å bli husket for noe annet enn bare sprengstoff. Nobelprisene deles ut i Stockholm med unntak av Nobels fredspris, som deles ut i Oslo. I forrige uke ble det kjent at Ellen Johnson Sirleaf, Leymah Gbowee og Tawakkul Karman er årets vinnere av Nobels fredspris. Samtidig har Nobels Fredssenter valgt Futatsu Industries som sitt nye reklamebyrå.



Markeds- og sponsorsjef Inger Marie Bø, sier at kampen om Oslo-folks tid er utfordringen.

– Vi vil at flere i Oslo og omegn skal få lyst til å besøke utstillingene våre. Vi valgte Futatsu Industries fordi vi ønsket å presentere fredsprisvinnernes tanker og visjoner på en ny måte. Futatsu utfordret oss til å forenkle vår kommunikasjon og relatere fredsprisvinnernes verdier og arbeid til vår egen hverdag, sier Bø.

– Det er lett å messe på med krig, fred og store verdensproblemer, men for Nobels Fredssenter er utfordringen å være inspirerende og relevant her og nå, sier Futatsu-teamet i en kommentar.

På media bruker Nobels Fredssenter MindShare som har jobbet ut en lokal mediestrategi for Oslo og Akershus, og den nye kampanjen blir først å se i kollektivtrafikken, i aviser og i Dagbladets magasiner. Senere kommer det til andre flater.

Ansvarlige hos Futatsu: Nina Cecilie Loftum, Lina Nordland, Cecilie Authén, Fabrice Bats, Eva Knutsen, Tone Salvesen og Aris Theophilakis. Ansvarlig hos Nobels Fredssenter er Inger Marie Bø. Ansvarlig hos MindShare: Lene Vogt Aabel.