Scandic, SAS og Norwegian vant mest

Det var ingen stor overraskelse at SAS (DDB) og Norwegian (Kitchen) var blant storvinnerne i gårsdagens prisutdeling i reiselivsmarkedsføringsprisen HSMAI. At Scandic Hotels og Concept Communications vant tre gull er derimot en liten bombe.

5108 cbf93 original

Scandic Hotels og byrået Concept Communications arbeid med markedsføringen av Scandic Vulkan, kjedens nye hotell mellom Grünerløkka og St.Hanshaugen, ble belønnet med tre gull under HSMAI-prisene som gikk av stabelen i går kveld.

Oppdatert: Nå kan du gå og se alle vinnerne her, i stedet for å stole på vår høyst improviserte og ufullstendige oversikt nedenfor.

HSMAI-prisene skal stimulere til god markedsføring gjennom å løfte frem og belønne nyskapende markedsarbeid. I går kveld var reiselivsbransjen, markedsførere og byråer samlet på Ballroom i Oslo for å feire de beste arbeidene fra året som gikk.

Scandic Hotels, som har nominert arbeidet rundt åpningen av Scandic Vulkan, vant gull i tre av de aller gjeveste kategoriene, Kampanje flere medier, Åpen klasse – godt tenkt og Årets Reiselivsmarkedsfører og vinner av Ferdaprisen. I tillegg fikk magasinet Vulkan Magasin hederlig omtale fra juryen.

– Det har vært fantastisk morsomt å jobbe med Scandic Norge med åpningen av dette hotellet. De har vært modige og standhaftige hele veien, og gitt oss spillerom til å tenke nytt og utradisjonelt. Vi mener dette bare er starten for å etablere Scandic Norge som blant de mest spennende og innovative hotellkjedene der ute, sier konsulent i Concept Communication, Tine Birkeland.



KFs hjemmesnekra vinnerliste. Kreativtforum.no har forsøkt å kontakte HSMAI for fullstendig vinnerliste, foreløpig uten hell. Men etter noen telefoner til folk i byråverdenen, samt en kikk på Twitter-hashtaggen #hsmaiprisene, har vi laget en slags vinneroversikt:

• SAS og DDB tok tre gull: For Beste reklamefilm, Beste printannonse og Sosiale medier, samt to hederlige omtaler
• Norwegian og Kitchen vant to gull og fire hederlige omtalter
• Gull til Uniform og restautant Maemo i kategori for Trykksaker
• Gull i Hjemmeside til Rørosmat og Form til fjells
• Gull i Samfunnsansvar til PS:hotell
• Gull i Digitale kampanjer til VisitDenmark for Deilig-appen, utviklet av Tarantell
• Los&Co fikk syv hederlige omtalter for kunder som VisitSweden, Hurtigruten, Spitsbergen Travel, Ruter og Nettbuss

Filmen om Concept Communications arbeidet med Scandic Vulkan kan du se her.

HSMAI står for Hospitality Sales and Marketing Association International og er en verdensomspennende organisasjon for salgs- og markedsføringsvirksomheter i reiselivsbransjen.