Dominerte Den Gyldne Hane

Salgs- og Reklameforeningen kårer hvert år den beste reklamen som er laget i Bergen. I år var forholdsvis ferske NeoLab et hode foran alle andre.

6087 6b066 original

Bergensbyrået NeoLab stakk av med hele syv av fjorten ordinære priser under Den Gyldne Hane som gikk av stabelen i helgen – Salgs og reklameforeningens (SRF) egen prisutdeling for reklamearbeider.

NeoLab ble dannet for snaue tre år siden. Byrået som ble startet av Kenneth Rasmus Greve og Borghild Lovise Feet i 2008 teller nå tolv ansatte. I år var det et rekordstort antall arbeider som var sendt inn for vurdering. Kreativ leder og partner Kenneth Rasmus Greve (nederst til venstre på bildet) er begeistret over utbyttet.

– Prisutdelinger er jo alltid en moro greie og en fin måte å trekke opp linjene for hvor man har kommet i løpet av året. Man kan jo kalle dette for det kreative årsregnskapet. Og da er vi jo godt i pluss.

Øyeblikkelig kjærlighet. Av de syv prisene, gikk hele fire av dem til kampanjen «InstanLove.no» for Kaffehuset Friele. Kampanjen er basert på sosiale medier. Produktsjef Torunn Martin hos Friele er svært fornøyd med hederen Instant Love har blitt tildelt.

– Målet var hele tiden å møte målgruppen på deres banehalvdel. Sosiale medier er det perfekte utgangspunkt for den uhøytidelig og sjarmerende personligheten til Friele Instant-kaffe. NeoLab har sørget for en uhøytidelig og ung kommunikasjonsprofil og viser dermed at de er et lekent og innovativt byrå som ikke er redd for å inspirere og utfordre.

Her er vinnerne i Den Gyldne Hane:

• NeoLab: 7 vinnere, 13 nominasjoner
• Haltenbanken: 2 vinnere, 6 nominasjoner
• Orangeriet: 2 vinnere, 4 nominasjoner
• MK: 1 vinner, 5 nominasjoner
• Reaktor: 1 vinner, 4 nominasjoner
• Oktan: 1 vinner, 4 nominasjoner

Last ned pdf med fullstendig oversikt over vinnere og nominerte under saken.

d57eb8db-5788-4cf4-99bc-c8998034e296.pdf