Bransjeveteran til Tønsberg-byrå

Børre Werner blir ny strategisk rådgiver i reklamebyrået Lemon.

13276 4fff4 original

Etter å ha drevet tre reklamebyråer og jobbet freelance hos Bates for kunder som Evergood og Ali Kaffe, har Børre Eduard Werner, med fartstid fra blant annet Schjerven og Dramsrud & Werner, nå engasjert seg i reklamebyrået Lemon.

Reklamekred i bøtter og spann. At Werner (f. 1942) er tungt merittert, er det liten rift om: Han sto bak et av landets mest kreative byråer på den tiden det fremdeles var lov til å gi folk kallenavn som «Goggen» (Dramsrud & Werner), han vant Norges første løve i Cannes med en film for NSB (1972), landet landets første Clio (1975) og var den første som mottok Kreativt Forums ærespris (1984). Han er ansvarlig for reklameklassikere som Solo-filmen med Marty Feldman og Spike Milligan (skapt i kompaniskap med Per Maning), blant mye annet.

Werner er også forfatter av flere bøker. Hans siste bok «Eurekaformelen» brukes nå i undervisningen i kreative fag.

Under en varmere sol. Lemon og Børre E. Werner legger opp til strategisk idéarbeid med sine oppdragsgivere i hyggelige omgivelser utenfor kontoret. Kanskje på Rivieraen, der Werner bor til daglig?

– å reise bort fra hverdagens rutiner og stress løfter frem andre perspektiver og forfriskende nye idéer, sier Werner.

– Vi er veldig glad for å ha fått Børre Eduard Werner med på laget vårt. Hans kompetanse, erfaring og kreativitet vil tilføre Lemon unik kunnskap som våre oppdragsgivere kan dra stor nytte av, sier daglig leder i Lemon Petter A. Bordal.

På bildet: Daglig leder Petter A. Bordal, Børre E. Werner og creative director Roald C. Grant. Foto: Lemon