NTB lanserer ny profil

Nyhetsbyrået Norsk Telegrambyrå (NTB) og bildebyrået Scanpix er slått sammen og heter nå NTB. Samtidig velger NTB å strukturere virksomheten i fem forretningsområder.

Merkenavnet Scanpix lever videre som NTBs bildebyrå under navnet NTB scanpix.

– De siste tre-fire årene har NTB vært i vekst og utvikling. Nyhetstjenesten, selve kjernevirksomheten, leveres i stadig flere formater til stadig flere kunder. I tillegg har selskapet vokst ved produktutvikling og oppkjøp, sier sjefredaktør og administrerende direktør Pål Bjerketvedt i NTB.

Fem forretningsområder. Den nye merkevarearkitekturen skal bidra til å tydeliggjøre NTBs tilbud mot eksisterende og nye kunder, som totalleverandør av innholdsprodukter. De fem forretningsområdene bærer navnene NTB nyheter, NTB scanpix, NTB tema, NTB info og NTB kompetanse.

– Vi har gjennomført en omfattende prosess for å rydde opp i det mangfoldet vi representerer og tydeliggjøre hva vi faktisk kan tilby, sier Anna Weslien, kommersiell direktør i NTB og ansvarlig for arbeidet med nye forretningsområder og ny merkevareprofil.

Frank Kommunikasjon står bak utforming av ny profil.

– Den nye visuelle profilen til NTB gjenspeiler selskapets kjernevirksomhet: Informasjon. Selskapets råmateriale er informasjon, et grunnstoff som nye produkter kan videreutvikles fra. Profilens hovedelement, krystallmønsteret, representerer dynamiske elementer som viser det mangfoldet NTB leverer, både i selve nyhetstjenesten og i form av et stort utvalg av produkter og tjenester, sier Oscar Michaelsen i Frank Kommunikasjon.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.