Prisdryss over Trondheim

Fjorårets sterkeste reklamejobber i Midt- og Nord-Norge ble feiret under Sterk 2011 i Trondheim torsdag kveld. Ikke uventet dominerte Trondheim-regionens største byråer: HK reklamebyrå, Scanpartner og Tibe T.

Trondheim Kammermusikkfestival og Enova/Statnett ble de to største prismagnetene under Sterk 2011 i Trondheim. Med tre gull, flest priser totalt og vinner av den nystiftede Sterk Kunde-prisen, bekreftet kammermusikkfestivalen posisjonen som en annerledes og nyskapende festival for klassisk musikk.

– Vi er utrolige glade for at Trondheim Kammermusikkfestival enda en gang får honnør for sin modige, offensive innstilling til markedsføring. De vil skille seg ut, de vil synes og høres, og de gir oss rammebetingelser som gjør at gode ideer får vokse seg til brede, spennende kampanjer, sier Arne Morten Rolseth, tekstforfatter i HK (du kan se eksempler fra kampanjen under artikkelen).

Festivalen fikk tre gull i kategorien Tekst, sølv i Kampanje og diplomer i kategoriene Effekt, Annonse, Gerilja og Interaktiv Kampanje. HK ble mestvinnende byrå med 15 priser totalt, hvorav tre gull. Scanpartner vant fire gull, 11 priser totalt mens Tibe T vant to gull og sanket 14 priser alt i alt.

Gull, gull, gull. Scanpartner vant tre av sine fire gull på en radiokampanje for Enova og Statnett, mens det fjerde gikk til en kampanje for Norsk Villreinsenter i kategori for Informasjonsdesign. Tibe T vant gull i Foto for en kampanje for Rockheim samt et gull i Identitetsdesign for en kampanje for Onkel Henrys Tattoo Shop.

Det ble delt ut 23 gull, 21 sølv og hele 42 diplomer i konkurransen, der 400 arbeider var påmeldt. Prisutdelingen foregikk på Byscenen i Trondheim og hadde 250 deltakere. Som i årets Gullblyanten var det Steinar og Tore Sagen som ledet an som konferansierer.

Sterk jury. Juryen i Sterk 2011 besto av Erland Wiencke (Mobiento), Eirik Johansen (Anorak), Thomas Brun (fotograf), Hans Christian Øren (Oh Yeah), Ole-Marius Tubez Storfjell (Riktig Spor), Edle Bugge (Schjærven), Kristin Selfors (Schjærven) og Tom Emil Olsen (Havnevik).

Mange av kategoriene var så sterke at juryen fikk tillatelse til å dele ut flere gull og sølv. I andre kategorier vanket det mindre.

– Dette kan nok virke nådeløst, men juryen er enig i at både gull og sølv står ekstra høyt. Derfor har vi valgt å ikke tildele gull eller sølv i enkelte tilfeller. Men et diplom er også en verdig utmerkelse for et bidrag som er godt tenkt og fortalt, sier juryformann Kristin Selfors.

Se alle vinnerne i Sterk 2011 her.

Gullvinnere i Sterk 2011:

Scanpartner: 4 gull – 11 priser
HK reklamebyrå: 3 gull – 15 priser
Tibe: 2 gull – 14 priser
Klipp & Lim: 2 gull
Skurktur: 1 gull
WTW: 1 gull
Klapp: 1 gull
Uredd: 1 gull
Storset & Nystad: 1 gull

På bildet: Trondheim Kammermusikkfestival stakk av med den nye prisen Sterk Kunde. Vegar Snøfugl og Sigmund Tvete Vik var storfornøyde med prisen. Foto: Wil Lee-Wright









Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.