Reklame for alvor er i gang

Det begynner å røre på seg rundt årets utgave av konkurransen som avlet «Tea Time»-suksessen. Styringsgruppa i Reklame for Alvor (RfA) for 2012 ledes av Christin Elvegård fra Dinamo.

13316 831f7 original

I 2011 tok Reklame for Alvor en pause, grunnet både budsjettemessige årsaker og en viss utmattelse i flere ledd. Alt mens «Tea Time», kampanjen for Antirasisitisk senter som vant Reklame for Alvor i 2010, triumferte og fikk mer oppmerksomhet enn noen RfA-kampanje tidligere.

Nå er årets styringsgruppe i Reklame for Alvor på plass. Den ledes av Christin Elvegård (Dinamo), som har med seg Carina Laurhammer Lindberg fra McCann (juryformann), Tanja Westhagen fra Maxus, Bjørn Brennskag fra Burson Marsteller og Victoria A. Bratli fra Kreativt Forum.

Et revitalisert RfA.
Det er stor vilje i årets styringsgruppe for å revitalisere RfA, etter fjorårets noe ufrivillige avbrudd.

– Vi ønsker å styrke RfA som konkurranse, samtidig som vi har til hensikt å strømlinjeforme de praktiske prosessene, slik at det blir mindre armer og bein, men også for å unngå at det blir belastende for vinnerteamets arbeidsgiver, sier Christin Elvegård.

– Det har også vært et problem at medie-samarbeidsparterne våre har følt at de gir bort plass uten å få noe igjen. Vi skal også gjøre en real innsats for å skape gode mediepartnere og tenke nytt rundt mediestrategien. Tanken er å skape et utvalgt partnerskap med noen få store medier, sier Elvegård.

Framdrift. Innleveringsfrist for søknad fra mottakerorganisasjonene er 15. mai. Første helsides annonseutlysning kommer allerede i slutten av mars. Briefen til byråene kommer 20. august og vinnerne kåres på fest og prisutdelingen 27. september.

Se også reklameforalvor.no og RfA på Facebook.

På bildet fra venstre: Tanja Westhagen, Victoria Bratli, Carina Laurhammer Lindberg, Christin Elvegård og Bjørn Brennskog. Foto: KF