Representerer Norge

Try/Apt og et westerdals-team med jobber i finalen i New York Festivals.

Det våres i den kreative bransjen, ergo er festivalsesongen godt i gang. Den har begynt særdeles godt for Try og byråets digitale tvilling, Apt, med D&AD-heder samt flere finalister i The One Show og Clio.

Byrået har også meldt på jobber i årets New York Festivals, en 55 årig organisasjon som premierer det beste innen reklame, tv og radio, og elleve jobber har kommet i finale.

Videre med elev-jobb.
I tillegg til Try/Apts elleve finalist-jobber, har også et elevarbeid fra westerdølene Carolin Ekrem og Sara Marie Hødnebø havnet i det gode selskap i elevkategorien. Deres «Snap&Sleep» for det japanske turistrådet vant også kategori for Beste elev i årets Gullblyanten. Teamet er for tiden uplassert hos nettoppTry/Apt.

Flinke folk. Vi spurte kreativ leder i Try, Thorbjørn Ruud, om hemmeligheten bak suksessen.

– Hovedårsaken er nok alle de flinke folka som jobber her og inspirerer hverandre. Og et økt fokus på å markere oss internasjonalt. Det sømløse og gode samarbeidet mellom Try og Apt er også en utløsende faktor, fordi mange av de store integrerte jobbene våre passer bra inn i måten de ulike konkurransene er skrudd sammen på, forteller Ruud.

Ruud har notert seg at mange av de samme jobbene går videre i flere kategorier.

– Det som er gledelig er at det ikke bare er en jobb som vinner i mange kategorier, men mange jobber for ulike kunder som sprer seg utover. Jeg tror også at de som juryerer i større grad fokuserer på at en jobb skal ha gitt bra resultater for kunden.

Jobbene som er nominert er:
• Volkswagen BlueMotion Roulette, i kategori for User Experience
• DnB NOR «Finally Married» i kategori for Financial Services/Acting
• DnB NOR «Finally Married» i kategori for Financial Services/Investment Services
• Canal Digital «The Man Who Lived in a Film» i kategori for Entertainment Promotion
• Volkswagen BlueMotion Roulette, i kategori for Automotive
• Volkswagen BlueMotion Roulette, i kategori for Automotive
• Volkswagen BlueMotion Roulette, i kategori for Automotive/Microsite
• «Hormonsjekk» for Forbrukerrådet, i kategori for Apps
• Mack «The Fuck you International Beer producing assholes»-campaign i kategori for Alcoholic
• Volkswagen «Virtual Test Drive» i kategori for Magazine
• Volkswagen «Virtual Test Drive» i kategori for Corporate Image

Samt westerdalsjobben:

• «Snap&Sleep» for Japan National Tourism Organization

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.