Stor interesse for RfA

Søknadsfristen for neste års Reklame for Alvor-kampanje er over. Kreativt Forum har mottatt hele 64 søknader fra organisasjoner som ønsker seg bransjens veldedige dugnad.

12381 87a4b original

Ikke siden 2007 har det vært like stor interesse for å motta Reklame for Alvor. Styringsgruppa i RfA fikk inn hele 64 søknader til neste års kampanje, 18 flere enn i 2010 da forrige kampanje kom i gang, en prosess som til slutt resulterte i «Tea Time»-suksessen for Antirasistisk senter.

Juryleder i styringsgruppa for Reklame for Alvor, Carina Laurhammer Lindberg, er strålende fornøyd med fangsten.

– Dette er et ærefullt verv, og det er ikke bare noe jeg sier, men noe jeg mener. Det er en fantastisk anledning for vår bransje til å vise seg fram og demonstrere at kommunikasjon kan føre til positive endringer, ikke bare økt forbruk. Jeg vil gjerne gi honnør til de to foregående kampanjene for Antirasistisk senter og Stine Sofies Stiftelse, som utgjør den beste reklamen for denne type kampanjer som det er mulig å lage.

Et gunstigere startsted. Laurhammer Lindberg understreker at årets styringsgruppe vil jobbe for å bedre premissene for byrået som ender opp med å lage vinnerkampanje.

– Vi må være ærlige på at Reklame for Alvor krever en enorm innsats både for byrå og produksjonsmiljøer, og vi jobber med å prøve å få en del ting avklart på forhånd, slik at man kan få et gunstigere startsted. Dette lover vi å komme tilbake til, avslutter jurylederen.

Framdrift: Valg av mottakerorganisasjon skjer allerede i uke 21, altså denne uken. 20. august blir det brief og kick-off. 17. september er frist for byråenes kampanjebidrag. 27. september: Prisutdeling og fest.

På bildet fra venstre: Tanja Westhagen, Victoria Bratli, Carina Laurhammer Lindberg, Christin Elvegård og Bjørn Brennskog. Foto: KF