Bronse til «BlueMotion Roulette»
Cannes Lions: Norske byråer hadde syv nominerte jobber i tirsdagens priskategorier, men måtte nøye seg med én løve til Try/Apt i Media Lions.
Tirsdag kveld ble prisene for Creative Effectiveness, Media Lions, Mobile Lions og Outdoor Lions delt ut under reklamefestivalen i Syd-Frankrike, og dét med en forholdsvis mager uttelling for norske byråer.
På forhånd gikk Try/Apt til finale med tre arbeider Media Lions: En AR-app for Tine, «Merry Paycheck» for DNB og «BlueMotion Roulette» for Volkswagen. Sistnevnte vant bronse i underkategorien Cars & Automotive Services.
I samme kategori var SMFB og McCann på shortlist med henholdsvis «The Home Showroom for IKEA» og «A Summer Without Rain» for Widerøe.
I Mobile Lions hadde Try/Apt finaleplass med sin Tine Melk AR-app, mens McCann var finalist med «Rimi Pluss».
Try/Apt er sålangt eneste norske byrå som har vunnet løver i Cannes Lions 2012. Mandag vant byrået sølv i PR Lions for sin Solo-kampanje og bronse i Promo & Activation-kategorien for nettopp «Bluemotion Roulette»-kampanjen.