Har signert rekord-kontrakt

Clear Channel har vunnet rettighetene til formidling av all trafikkreklame i Oslo og Akershus.

8520 16a93 original

Det betyr all tradisjonell og digital reklame på buss, trikk, t-bane og stasjoner. Kontrakten er Norges største utendørs reklamekontrakt og gjelder for åtte år.

– Dette er en fantastisk mulighet som vil forsterke vår produktportefølje vesentlig. Med et mangfold av nye reklameflater i Oslo har vi nå mulighet til å utvide våre eksisterende nettverk, og i tillegg selge mer eksklusivt i Oslo til lokale kunder her i hovedstaden, nå er vi i førersete sier Toivo Møller-Pettersen, administrerende direktør i Clear Channel.

Mest økonomisk fordelaktig.
Styreleder i Sporveis-Annonsene AS, Cato Hellesjø forklarer at økonomikriteriet ble den avgjørende faktoren i evalueringen.

– Clear Channel er valgt som leverandør fordi de leverte det økonomisk mest fordelaktige tilbudet. Clear Channel er et solid selskap som har mange store reklamekontrakter nasjonalt og internasjonalt, og som vi tror vil bli en god samarbeidspartner for Sporveis-Annonsene gjennom kontraktstiden.

Store inntekter. Inntektene fra reklamesalget går direkte tilbake til kollektivtrafikken, ifølge Sporveis-Annonsne.

– Vi er veldig tilfredse med å ha lagt til rette for videre utvikling av kollektivtrafikkens verdier gjennom en ny og langsiktig reklameavtale. Ved å sette ut den operative driften av reklamesalg får vi store inntekter som kommer kollektivtrafikken til gode, sier Hellesjø.

Fram til nå er det JCDecaux som har sittet på denne kontrakten. Med den nye avtalen hevder Clear Channel å være den største utendørsaktøren i Norge.

På bildet: Cato Hellesjø og Toivo Møller-Pettersen.