Cecilie & Gilles på Times Square

Den norsk-franske illustratørduoen Cecilie & Gilles har vært med på å prege den siste Diet Pepsi-kampanjen «Love Every Sip».

Den aktuelle kampanjen for Diet Pepsi,  «Love Every Sip» ble lansert under Super Bowl for noen uker tilbake, og kan nå sees «overalt» på holdeplasser, T-banestasjoner og billboards, blant annet på New Yorks legendariske møteplass Times Square.

Det var TBWA i Los Angeles som leide inn kunst- og illustratørduoen Gilles og Cecilie for å designe en serie med fashion-annonser rundt en fotoserie av Sofia Vergara, både på klære hun bruker og som bakgrunn på annonsene.

– Mønstrene illustrerer love, hjerterytme, bølger, brus og flytende kullsyredrikke i en god blanding, forteller Cecillie Maurud Barstad til kreativtforum.no.

Om Cecilie & Gilles

Cecilie Maurud Barstad og Gilles Jourdan møtte hverandre på prestisjeskolen Sentral St.Martins på slutten av nittitallet, og siden har de holdt sammen både kunsterisk og privat. Arbeidene deres er spredt over store deler av verden og kan beskues både i eksklusive motehus eller på gateplan i storbyer som Sao Paulo og Paris. Cecilie er født og oppvokst i Norge, nærmere bestemt Vestfold, mens Gilles er franskmann, fra Paris-området. Nå bor og jobber de sammen i London. Ulik bakgrunn til tross, eller kanskje heller på grunn av, har de funnet frem til en kunstnerisk tosomhet der kommersielle så vel som friere utsmykkingsoppdrag utføres med samme grad av estetisk engasjement. 

  • Kunde: Diet Pepsi
  • Byrå: TBWA, Los Angeles
  • Agent: Vaughan Hannigan, NYC
  • Illustratør: Gilles og Cecilie Studio, London.

Kommentarer

Anders Gottlieb-Nygaard

Founder i Pocket

4 år, 3 måneder siden

Kudos. Pocket&Comms liker.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.