Designstudenter med stor magasinutstilling

Hva er en merkevare, og hvordan bygges den? Med utgangspunkt i dette spørsmålet har 29 andreårsstudenter ved Westerdals laget hvert sitt magasin.

Forbrukere i den vestlige verden eksponeres for rundt 16.000 merkevarer hver eneste dag. I dette havet av forskjellige budskap, hvordan er det i det hele tatt mulig å oppnå brandingens hellige mål om posisjonering og differensiering?

Dette temaet har andreårsstudentene i grafisk design ved Westerdals tatt for seg i årets prosjekt innen redaksjonell design. Utstillingen «Andreutgaven», som finner sted på Den gode café 10. mai, viser resultatet av fire intensive uker der de 29 studentene student har skrevet og designet et magasin hver.

Merkevarebygging er det overordnede emnet, men utover dette har studentene fått skrive om hva de vil. Temaene spenner fra branding av konkrete produkter som kaffe, øl, flaskevann eller streetwear, til byråers egenbranding, spesialdesignede profilskrifter og fiktive merkevarer fra filmer.

Flere kjente designere fra både inn- og utland er intervjuet. Studentene har snakket med designere fra norske byråer som Yokoland, Bielke+Yang, Heydays, Bleed, Melkeveien, SDG, Tank og Anti. Av internasjonale designere er blant andre stockholmsbyrået BVD, tyske Erik Spiekermann og skriftdesigneren Christian Schwartz intervjuet.

Magasinene stilles ut på Den gode café i Fredensborgveien 13 den 10. mai fra klokka 19.00 til 23.00.


Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.