Hybrideiere vs. Ron Burgundy

Oslokontoret til Saatchi & Saatchi er nominert til The Webby Awards med «Prøv min hybrid»-kampanjen for Toyota.

45811 79877 original

Webby Awards er den største og mest kjente nettprisen i verden og har gjennom tidene hatt jurymedlemmer som Kevin Spacey, David Bowie, Arianna Huffington og Matt Groening. Årets Webby Awards er den 18. i rekken og har mottatt over 12.000 konkurransebidrag fra over 60 land, som til sammen har generert over 900 millioner medieinntrykk rundt kloden. Selve prisutdelingen skjer 29. april.

«Prøv min hybrid» er en kampanje for Toyota der hybrideiere lar andre prøve bilen sin, uten noen form for betaling (www.provminhybrid.no). Kampanjen har høstet flere priser både i utlandet og her hjemme, sist da den vant både gull og sølv i gullblyanten. Nå er den altså plukket ut som en av fem nominerte jobber i bilkategorien og kjemper blant annet mot selveste Ron Burgundy (Will Ferrell) hans medvirkning i en kampanje for Dodge, utviklet av Wieden+Kennedy.

– Vi er svært stolte over å ha blitt nominert til en webby, og håper at alle her hjemme vil være med og stemme oss frem, sier teamet bak kampanjen.

Hvis du vil være med å stemme fram «Prøv min hybrid» kan du gjøre det her.

Webby Awards deler ut to priser i hver kategori: The Webby Award and The Webby People's Voice Award. Det er sistnevnte konkurranse at publikum kan gå inn og stemme.