Mer snacks til Gulltaggen

En hyppig premiert kortfilmserie og Jean-Claude van Dammes episke spagat er blant foredragsemnene under årets Gulltaggen-konferanse.

45472 65102 original

I innspurten til Gulltaggen-konferansen bekrefter INMA enda et reklamecase på agendaen. I tillegg til Volvos virale suksess «The Live Test» med Jean-Claude van Damme, vil publikum også få presentert «The Beauty Inside» fra Intel og Toshiba.

– Vi har fokusert på kreative kommersielle produksjoner som både har oppnådd resultater og som er idémessig nyskapende, forteller prosjektleder Helle Jentsch.

Den interaktive filmen «The Beauty Inside» fra Intel og Toshiba inviterer publikum til selv å delta som skuespillere. Vi møter Alex, som hver dag våkner i en ny kropp. Hans rolle spilles av helt vanlige mennesker fra hele verden, enten i form av faktiske scener eller som innlegg i videodagboken hans. Regissøren Drake Doremus har tidligere vunnet priser på Sundance filmfestival, og caset presenteres på Gulltaggen av Jörn Arnell og Lars Bjurman fra B-Reel Stockholm.

Hvor lett er det å styre en lastebil? Og hvor stabile er de egentlig? Forsman & Bodenfors valgte å teste dette live for Volvo. Resultatet ble en rekke videoer hvor lastebilenes egenskaper settes prøve, noe Martin Ringqvist fra F&B skal presentere for publikum på Gulltaggen: Fra ballerinaer til hamstre, via okseløp og Jean-Claude van Damme. Publikum får et innblikk i idéarbeidet og planleggingen bak prosjektet.

Du kan lese om flere av konferansens forelesere og emner her.