Utfordrer konkurrent til å gi blod

I en dagsfersk video utforder Itera-sjef Arne Mjøs sine konkurrenter i Bekk Consulting: Gi blod.

Videoen, som er gjort med inspirasjon fra «Hopp i havet»-trenden fra Facebook, ligger nå på samme nettsamfunn. Iteras slagord er vanligvis «Make a difference», men i anledning utfordringen har de endret det til «Make a bloody difference». 

Menn under 35 er verst

Bakgrunnen er at Blodbanken i Oslo i forrige uke gikk ut og etterlyste blodgivere, på grunn av stor blodmangel i Oslo. Spesielt gjelder dette menn under 35, ingen er så dårlige til å gi blod som dem (se eksempelvis Aftenpostens oppslag om saken).

Da det norske IT-konsernet Itera fikk nyss om saken bestemte ledelsen seg for å forsøke å bidra. Av Iteras 207 ansatte i Oslo er nemlig 51,2 prosent i den aktuelle aldersgruppen under 35 år, og hele 76,4 prosent av dem er menn. Mange titalls Itera-ansatte stod derfor i kø utenfor Blodbussen da den ankom kontorene deres på Ullevål stadion i formiddag. Først i køen var konsernsjef Arne Mjøs, som altså sendte utfordringen videre til Bekk Consulting.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.