Norske byråer videre i Cyber, Design og Radio
Cannes Lions: SMFB, Saatchi & Saatchi, Kitchen og Anti går videre til finale i tre av dagens fire shortlistkategorier.
SMFB mottok bronse under gårsdagens prisutdeling i Promo & Activation for Geox’ «7 Days of Rain». Etter dagens shortlist-slipp er det klart at samme jobb går videre til finale i Cyber Lions med tre nominasjoner i underkategoriene User Experience, Clothing, Footwear & Accessories og Microsite.
Saatchi-jobben «Try My Hybrid» er nominert to ganger Cyber i underkategoriene Automotive Products & Services og Web Service/App.
I Design har norske byråer tre nominasjoner: Kitchen har to nominasjoner for Fretex-jobben «The Furniture Is The Poster» i underkategoriene Posters og Window Displays, mens Anti går videre i underkategori for Consumer Services for sin «Bergen International Festival Brand Campaign».
SMFB fikk ytterligere en nominasjon i dag: I Radio Lions for Maarud-jobben «The King’a Speech» i underkategorien Foods.
Norske byråer mottok ingen nominasjoner i den årsferske kategorien Product Design.
Det er prisutdeling for samtlige kategorier onsdag kveld.