Diabetes-katt vant mai-kåringen

Katter og internett viste seg å være en uslåelig kombinasjon også i reklame for Diabetesforbundet.

48885 bce65 original

Leserne på Kreativtforum.no har stemt fram årets Try/Apt-kampanje for Diabetesforbundet som Månedens arbeid for mai. Det er den alltid trøtte og hyppig tørste katten Bromm som har hovedrollen i filmen, en idé klekket ut av det kreative teamet Sara Hødnebø og Caroline Ekrem.

RiksTV og NSB

På delt andreplass finner vi en kampanje som er «Inspirert av hverdagen» for RiksTV, laget av SMFB, og en NSB-kampanje fra T/A Pol som handler om å bruke tiden ombord på toget til akkurat det en selv vil.

Andre kampanjer som fikke stemmer i mai var alle signert Try/Apt: En stormfull affære som belyser Telenors skytjenester, «Will Telenor Save the Ørt» for kjedens nye butikker, samt DNBs Hvitt kort-kampanje.