DDB vant Clio-sølv

Reklamebyrået vant sølv for Peugeout, mens et team fra Anti ble premiert med student-sølv for en Amnesty-kampanje.

51452 535ca original

Vinnerne av en av verdens tyngste reklamekonkurranser, amerikanske Clio Awards er offentliggjort denne uken, og DDB Oslo har som eneste norske byrå prestert å vinne edelt metall i konkurransen. Vinnerjobben er «The Electric Traffic Report» for Peugeot, som vant sølv i radiokategorien.

Samme jobb mottok sølv i årets Gullblyanten og var også nominert i Cannes Lions. Team på jobben er Eirik Sørensen, Finn Knudsen, Anniken Hallan og Renate Bjørnsti, mens Verdens Sterkeste Mann sto for produksjonen.

Kitchen var det eneste øvrige norske byrået som havnet på Clio-shortlist. Den aktuelle jobben er titulert «Share the road» og er laget for Statens Vegvesen.

True Colors

Den store vinneren i årets utgave av elevkonkurransen Gullkalven var «True Colors» for Amnesty, laget av westerdølene Thea Tovshus og Christian Lindvik, som nå begge jobber fast i Anti. Samme jobb vant altså denne uken sølv i Clios studentkategori.

Christian Lindvik og Thea Tovshus. Foto: Anti

Clios Årets beste-kåringer kan oppsummeres slik:

  • Agency Network of the Year: Ogilvy&Mather
  • Agency of the Year: Dentsu Tokyo
  • Advertiser of the Year: Guinness
  • Production Company of the Year: Dentsu Creative X Inc

Se alle vinnerne her.