Etablerer Bisqit i Norge

Fremtidig PR-vekst krever sterkere ideer, mener Gambit H+K, som svarer på behovet ved å etablere Bisqit som kreativt byråmiljø.

51707 6de13 original
Bak: Erlend Hausken og Hanne Hanne Grobstok. Foran: Jakob Skaltveit og Dag Clausen. Foto: Bisqit

En del av Gambit H+K går inn i en ny kreativ enhet ved å skille ut halvparten av markedsavdelingen og å etablere www.bisqit.no. Dette blir en lokal vri av det etablerte byrået www.bisqit.co.uk, som er spesialisert på ideer, merkevareopplevelser og design. Bisqit i London har vært en del av Hill+Knowlton siden 2002.

Blant byråets 15 ansatte finner vi Erlend Hausken, som går inn i rollen som kreativ leder, Dag Clausen som tar rollen som AD og Hanne Grobstok som blir Project Manager.

– Bisqit blir ikke et reklamebyrå, men skal drive med idédrevet innholdsproduksjon og kampanjer som fungerer i egne og fortjente kanaler, med mer. Det skjer mye spennende nå. Vi tror det finnes en bra naturlig plass for oss i grenselandet mellom det dagens PR- og reklamebyråer tradisjonelt leverer, sier Jakob Skaltveit, Managing Director i selskapet.

– Nettopp kombinasjonen av strategi og idé var mye av årsaken til at Gjenfødt-kampanjen vår for Norad, ble kåret som en av verdens 50 beste kampanjer av Global SABRE Awards i forrige uke. Erfaring og læring herfra blir med oss videre når vi starter Bisqit i Norge.

Erfaring og kompetanse på tvers av markedene

Bisqit har siden 2002 vært et byrå under Hill+Knowlton i London, og teller i dag 24 personer. Byrået tilbyr tjenester innen digitalt, konseptutvikling, merkevare og design. Gambit H+K etablerer en tilsvarende kreativ enhet i Norge og tilfører 15 av sine rådgivere og spesialister inn i det norske Bisqit-kontoret. Hensikten er å tilby en sterkere kombinasjon av strategisk og kreativ rådgivning, i tillegg til aktivt å bruke erfaring og kompetanse på tvers av de to markedene.

– De beste ideene engasjerer og beveger seg på tvers av kanaler. De eies like mye av målgruppene som av merkevarene som presentere dem. Her skapes interaksjon, opplevelser og relasjoner av verdi for begge parter. Bisqit skal bidra til at nettopp dette skjer, sier Skaltveit.

I Norge vil Bisqit tilby kommunikasjonsideer og kreative konsepter, merkevarebygging, digitalt, design, innholdsproduksjon og kampanjer.

– Erfaringene våre fra PR-bransjen gjør at Bisqit og Gambit H+K er godt posisjonert for å finne, forme og formidle budskapene, innholdet og opplevelsene som skaper reelle resultater, avslutter Skaltveit.