Eton satser internasjonalt med MMG/Breakfast

MMG/Breakfast skal bistå Eton i skjortemerkevarens internasjonale satsing

50536 8a084 original

Samarbeidet MMG/Breakfast har tidligere jobbet sammen på norske nasjonale merkevarer. Nå tar de samarbeidet videre og skal sammen bistå et av Sveriges eldste skjortemerker, Eton, i deres internasjonale satsing.

Eton of Sweden har tradisjonelt konsentrert seg om det nordiske markedet. Nå satser de for fullt på å bli en internasjonal aktør i luksus-segmentet i motebransjen. Eton har allerede etablert egne brand stores i ledende europeiske og amerikanske byer. I disse dager jobber de med å få fotfeste i det amerikanske markedet. I første omgang gjennom luksusmerkevarekjeden Neiman Marcus.

– Vi er nettopp ferdig med første prosjekt for kunden og det føles utrolig godt å jobbe med en internasjonal aktør som Eton, sier Thomas de Vries.

– Gjennom vårt første prosjekt, som var å fortelle Etons historie til luksusmerkevarekjeden Neiman Marcus, så har vi lært merkevaren godt å kjenne, sier Börge Lorentz Figenschau, Executive producer i Stocholms-baserte MMG. – Vi har dannet et godt grunnlag for videre samarbeid og gleder oss til å bistå Eton med små og store oppgaver. Eton har selv sterk kompetanse på allerede etablerte flater men vår jobb blir i første omgang å introdusere de for nye digitale flater de kan kommunisere sine budskap på, samt skape innhold på disse, forteller Figenschau

– Vi er allerede i gang med neste prosjekt, forteller Christian Braathen, kreativ leder i Breakfast.

– Vi skal bistå Eton med å synligjøre deres Fall 2015 Collection ovenfor sluttbrukere, utsalgsstedene og det globale salgsteamet gjennom innovative, digitale løsninger.

– Det blir nok mange Stockholms-turer fremover, avslutter de Vries.

MMG er et Stockholms-basert film og konseptutvikilngsmiljø med seniorekspertise innenfor film og animasjon.