Inviterer til gork-konkurranse
Coca-Cola lar brukerne bestemme hva som skal stå under korken til glassflaskene.
Gorker, de små slagordene inni Coca-Cola korkene, har eksistert i Norge siden 1974. Nå skal den fornyes. Coca-Cola arrangerer derfor en forbrukerkonkurranse på sin Facebookside, hvor alle kan være med og bestemme fremtidens gorker.
De nye gorkene skal være på engelsk, og maks 20 tegn inklusive mellomrom. Coca-Cola vil velge ut de 64 beste gorkforslagene, som skal både på Coca-Cola og nå også Coca-Cola zero glassflaskene.
– Vi vet at gorkene er svært populære i Norge, og vi har allerede fått inn flere hundre forslag på Facebook. Det er gøy å se at de fortsatt engasjerer, selv etter så mange år, sier Anne Marit Ihlen, som er markedsansvarlig for Coca-Cola i Norge.
Eksporteres til Sverige, produseres i Norge
Nytt av året er at gorkene også skal brukes i Sverige.
– Sverige har kun hatt vanlige korker før, og de er helt ukjente med fenomenet gork, hvor det står noe morsomt inni korken. Det blir spennende å se hvordan de mottar det, sier Ihlen, som presiserer at konkurransen kun er i Norge.
– Svenskene får ikke være med og bestemme gorkene i denne omgangen, det får nordmennene ta seg av. Siden de samme gorkene skal brukes i begge land må de være på engelsk, men vi ser at flere av dagens forkortelser og ord og uttrykk er på engelsk også i dagligtale, så vi tror det vil passe fint, avslutter Ihlen.