Mekonomen: Vi er i trygge hender

Bilverkstedet gir sin fulle tillit til Isobar og Carat.

51236 5552b original
AD Helge Wiig, Key Creative Tom Andersson, markedssjef Eva Gullerud og kundeansvarlig Kristina Scaathun. Foto: Isobar

I løpet av 2014 har Isobar laget flere kampanjer for Mekonomen, i tett relasjon med mediebyrået Carat. Isobar har overbevist gjennom samarbeidet, og blir nå samarbeidspartner for Mekonomen i 2015.

– Effekten ved av å ha mediebyrå og reklamebyrå i samme hus er helt klart en styrke vi ser mange fordeler med. Fremover vil vi nå også jobbe med iProspect, sier Eva Gullerud, markedssjef i Mekonomen.

iProspect er søsterselskapet til Isobar, Carat og Vizeum i det som utgjør Dentsu Aegis Network.

– Carat og Isobar sitter kun noen trappetrinn fra hverandre, noe som åpner for et fleksibelt og tett samarbeid på tvers av fagdisipliner. Vi kan når som helst ta en kort prat, og gjennom Carat får vi i Isobar muligheten til å presentere kreative løsninger som bygger på solid og reel innsikt, sier Kristina Schaathun, kundeansvarlig i Isobar.

– Våre to miljøer muliggjør en spennende tverrfaglige tilnærming der spesialister innen både CRM, tjenesteutvikling og reklame kan jobbe sammen. Det ligger et stort potensiale i å forene disse disiplinene, som i det siste har vist seg å trekke mer og mer på hverandre, fortsetter Schaathun.

– Som markedsleder ønsker Mekonomen å sette en ny standard for hvordan et bilverksted skal levere gode kundeopplevelser i fremtiden. Det er en spennende reise vi gleder oss til å være med på, sier Tom Andersson, kreativt ansvarlig for Mekonomen i Isobar.

– Vi gleder oss til et videre samarbeid. Isobar har et dyktig team som på kort tid har vist oss nye veier på hvordan vi kan tenke kommunikasjon. Og sammen med Carat og iProspect er vi i trygge hender. Det er vi helt sikre på, avslutter Eva Gullerud.