Sølvfiksen: DNB-reklame som quizikal

Det monotone mantraet «trenger ikke» er byttet ut med særdeles spørrelysten sang i den Sølvfiksen-forbedrede reklamefilmen for DNB.

51238 c86b8 original
Filmen «Trenger ikke» for DNB har fått nytt lydspor av Sølvfiksen.

Sølvfiksen er et prosjekt fra Verdens Sterkeste Mann der sølvfiskvinnerne gis et nytt og forbedret lydbilde. Sølvfiksen for mai går til DNB og T/A Pol, og denne gang brukes det skamløst undervurderte quizikal-grepet. I prosjektbeskrivelsen heter det:

Like opplysende som en quiz, like medrivende som en musikal; quizikalen er svært velegnet til å presentere kommersielle budskap.

Kommentar fra Sølvfiksen-juryen: Originalfilmen velger pussig nok å vise alt som er galt med den oppvoksende generasjon, en forventning om høyt forbruk kombinert med en uvilje mot å selv gjøre en innsats. Vi har istedet fortalt en solskinnshistorie om en ung og kunnskapsrik herremann som vil lykkes i arbeidslivet, bidra til den kollektive verdiskapningen og støtte opp under DNBs kjernevirksomhet.


Originalfilmen ser du her:


Neste Sølvfiksen slippes neste fredag. Samtlige sølvfikser og sølvfisker kan beundres på sølvfiksen.no.