Trigger og Gambit vant i PR-VM

En Norwegian-kampanje og en Norad-kampanje var blant vinnerne da verdens 50 beste PR-jobber ble kåret under Global SABRE Awards.

51740 b6fbc original
Norges minst bereiste personer sammen med Norwegian-sjef Bjørn Kjos, rett før avreise til New York. Foto: Norwegian

I konkurranse med over 5000 jobber ble Trigger-kampanjen «Norges minst bereiste» for Norwegian premiert i underkategorien «Travel & Leasure», en av fem jobber som vant i kategorien Consumer Services.

– Norges minst bereiste er et prosjekt laget for og av ekte mennesker. Prosjektet kombinerer varme og nære historier fra virkeligheten med digitale virkemidler som gjør det enkelt for mange å bli glade i Norges minst bereiste personer. Ved å blåse liv i reiselysten blant de som har reist aller minst, får Norwegian synliggjort hvorfor lave priser er viktig for folket. Slikt blir det også gode salgsresultater av, sier Markus Eckbo Endresen, konsulent i Trigger.

I tillegg til Trigger og Norwegian, ble også Gambit HK premiert i kategorien for Reputation Management for Norad med kampanjen «Født på ny». Trigger og Gambit var dermed de eneste to norske representantene blant verdens 50 beste PR-jobber.

Alle skal ha råd til å fly

Norwegian har revolusjonert nordmenns reisevaner ved å tilby billigbilletter til hele Europa. I forbindelse med lanseringen av direkteruter til destinasjoner utenfor Europa skulle Norwegian ta skrittet inn i en langdistanserevolusjon.

– Norwegian er tuftet på visjonen om at alle skal ha råd til å fly. Derfor synes vi det var en strålende ide å la Norges minst bereiste personer få muligheten til å bli blant de første som fikk oppleve New York med Norwegian. Et bedre bevis på at alle har en drøm om å reise langt skal man lete lenge etter, sier Stine Steffensen-Børke, markedsdirektør i Norwegian.

Forsvarer fjorårsplasseringen

Norwegian og Trigger forsvarer dermed plasseringen fra fjorårets Global SABRE Awards, da de vant med Haleheltvalget.

– Global SABRE Awards er en av de desidert største kommunikasjonskonkurransene i verden. At vi hevder oss i konkurranse med alle som betyr noe kommunikasjonsbransjen internasjonalt to år på rad er utrolig inspirerende. Det er selvsagt ikke tilfeldig at det er to samarbeidsprosjekter med Norwegian som går til topps. De er rett og slett en sjeldent smart, modig og spennende oppdragsgiver, sier Eckbo Endresen.

Kampanjen har allerede vunnet gull i European Excellence Awards, EMEA SABRE Awards, Gullkorn og HSMAI. I tillegg til Trigger har Unfold stått for den digitale løsningen, Vizeum for mediestrategien og Kitchen for design. Se casefilmen her.