Norsk Tipping velger Saatchi & Saatchi

Norsk Tipping samler nå sin digitale markedskommunikasjon for tjenester på tvers i ett byrå. Etter en offentlig anbudskonkurranse, falt valget på Saatchi & Saatchi.

52493 4eb9c original
Byråleder Jon Fredrik Sandengen sammen med Digital Director Håkon Fretheim og Head of Technology Rune Sandnes. Foto: Saatchi & Saatchi

– Dette er fantastiske nyheter for oss, og en utrolig interessant faglig utfordring, sier Håkon Fretheim, Digital Director i Saatchi & Saatchi.

– Det har vært en omfattende prosess der store deler av byrået har vært involvert. For å vinne denne type anbud må byrået bevise at det er konkurransedyktig kreativt og digitalt, og at vi behersker å jobbe strategisk i forhold til betalt kommunikasjon, innhold på egne flater og ikke minst fortjente medier. At Norsk Tipping vurderer oss som den mest attraktive samarbeidspartneren på digitale, kreative løsninger ser vi som en stor anerkjennelse.

Saatchi & Saatchi skal de neste årene utvikle nye digitale konsepter fra idé til gjennomføring, samt videreutvikle og tilpasse eksisterende markedskonsepter og ideer til digitale kommunikasjonsløsninger for Norsk Tipping.

I tillegg til eksisterende avtaler

– Denne avtalen kommer i tillegg til eksisterende avtaler med reklamebyråer for de ulike merkevarene, fordi vi ser et behov for å løse flere oppgaver på tvers av produkter, kanaler og tjenester, sier fagansvarlig for markedskommunikasjon, Ingunn Børresen.

– Valget vårt falt på Saatchi etter en anbudsrunde der flere norske byråer var involvert. Saatchi beviste at de har god kompetanse på alt fra strategi til produksjon, med utgangspunkt i et digitalt perspektiv, sier fagansvarlig for markedskommunikasjon, sier Børresen.

Drømmekunde

Saatchi & Saatchi har så langt i år hatt stor kreativ suksess med integrerte jobber som har vunnet blant annet Gullblyanten og Gulltaggen. Internasjonalt har byrået blant annet fått gull i Facebook Studio Awards og i European Mixx Awards. Byråleder Jon Fredrik Sandengen ser med glede på at dette bærer frukter, og at byrået nå har fått nok en stor norsk annonsør på kundelisten.

– Faglig sett er dette rett og slett veldig bra for oss, og det vil være viktig for hele byrået fremover. Som et kreativt digitalt byrå får vi gjennom dette virkelig utnyttet og utviklet vår tunge digitale kompetanse. Norsk Tipping er jo i seg selv en drømmekunde, og dette gir oss en solid bekreftelse på at de strategiske valgene vi har gjort de siste årene i Saatchi & Saatchi har vært riktige, sier Sandengen.